Page 34 - bildinmi.com İbadetim
P. 34
Te miz lik ve Çe şit le ri 3 DERS
Yorumlayalım
“De ki: ‘İçi niz de ki ni giz le se niz de, açı ğa vur sa nız da Al lah onu bi lir. Gök ler-
de ki her şe yi, yer de ki her şe yi de bi lir. Al lah her şe ye hak kıy la gü cü ye ten-
dir’” (Al-i Im ran, 3/ 29).
“Al lah bu yu ru yor ki; ‘Ku lu mun en çok sev di ğim iba de ti, ba na kar şı sa mi mi
ol ma sı dır”( Ah med b. Han bel, V/254).
Yukarıdaki ayet ve hadisi samimi olma açısından yorumlayınız.
Gü ve ni lir Ol ma
“Ema ne te ri âyet et me ye nin ima nı(nın), sö zün de dur ma ya nın da di ni(nin) faydası
yok tur” (Ah med b. Han bel, Müs ned, III, 135, 154, 210, 251..”).
‘Mümin’ ke li me si, an lam ola rak, ‘Yü ce Al lah’ın var lı ğı na ve bir li ği ne ina nan ki şi’
de mek tir. Mü min bir de ‘Baş ka la rı na gü ven ve ren ve gü ve ni len ki şi’ an la mı na ge lir.
Bu na göre mü min, sö zün de du ran ve ken di si ne gü ve ni len doğ ru ve dü rüst bir
in san dır. Kur’an-ı Ke rim’de mü min le rin bu te mel özel lik le ri sık ça di le ge ti ril mek-
te dir. Mü’mi nûn sû re si nin ilk ayet le rin de, kur tu lu şa ere cek mü min le rin va sıf la rı
sı ra la nır ken şöy le bu yu ru lur: 33
‘… On lar (o mümin ler) ki, ema net le ri ni ve söz le ri ni gö ze tir ler’ (Mü mi nûn 8;
Ay rı ca bkz. Me aric, 22–35).
Araştıralım - Öğrenelim
Hz. Peygamber’e “Emin” sıfatının verilmesini araştırınız!
Tartışalım
“Müs lü man, insanların elin den ve di lin den za rar gör me di ği ki şi-
dir…” (Tirmizî, İman, 12; Nesâî, İman, 8).
Yukarıdaki hadisin ana fikrini tartışınız.
Gü ve ni lir lik için en önem li va sıf, doğ ru luk tur. Bun dan do la yı doğ ru lu ğun zıt tı olan ya lan,
İslâm’da bü yük gü nah lar dan sa yıl mış tır. Bu iti bar la Müslüman için gü ve ni lir lik (emin
ol mak) vaz ge çil mez bir ni te lik tir. Bu ni te lik, iman de re ce si nin de bir gös ter ge si gi bi dir.
Ki şi nin gü ve ni lir li ği ek sil dik çe ima nı nın ol gun lu ğu ya ra al ma ya baş lar.
ibadetim.pdf 34 28.09.2010 10:51:09