Page 33 - bildinmi.com İbadetim
P. 33

ÜNİTE  2 2 2  TEMİZLİK



                                     Tartışalım
                                     Tövbe ile manevî arınma arasında nasıl bir ilişki vardır? Tartışınız!




                       Şim di manevî te miz li ğin vaz ge çil mez öl çüt le rin den bir ka çı nı gö re lim:



                       Kalp Te miz li ği

                       Kalp te miz li ği, dinîn özü nü oluş tu rur. Bir ha dis-i şe rif te bir ben zet me ile ifa de edil di ği
                       gi bi iş le nen kö tü lük ler ve gü nah lar, bir kir li le ke gi bi kal bin manevî ala nı nı ka rar tır. Kö tü-
                       lük ve gü nah lar iş len dik çe kalp te ki kir len me de ar tar. Öy le ki kalp te te miz yer kal maz.
                       Bu du rum da âde ta kal bin manevî ala nın da, ki şi nin manevî te miz li ği ne kay nak lık eden
                       can lı lık ve di na mizm yok olur.

                       Ki şi nin sa mi mi yet ve doğ ru lu ğu, dü rüst lük ve gü ve ni lir li ği, ni ye ti nin düz gün ol ma sı gi bi
                       gü zel has let le rin kay na ğı, kalp te miz li ği dir. Ni te kim Sev gi li Pey gam be ri miz kal bi ne işa-
                       ret ede rek, ‘Tak va şu ra da dır’ (Müs lim, Birr 32)  bu yur mak su re tiy le in sa nın kö tü lük ler den
                       sa kın ma ve ah lâ kî er dem ler le be zen me özel li ği nin kay na ğı nın kalp te miz li ği ol du ğu na
                       dik kat çek miş ler dir.

          32                    “Yü ce  Al lah  si zin  be den le ri ni ze  ve  şe kil le ri ni ze  de ğil,  kalp le ri ni ze  ba kar  ”

                                (Müs lim, Birr 33. Ay rı ca bk. İb ni Mâ ce, Zühd 9).



                       Din,  sa mi mi yet tir,  iç ten lik tir.  İslâm  dinî nin  ke sin  ola rak  ya sak la dı ğı  kö tü  has let ler den
                       bi ri, iç ten li ğin kar şı tı olan iki yüz lü lük tür. Bu se bep le iç ten lik le bağ daş ma yan ni fak, İslâm
                       dinîn de en kö tü özel lik ler den ka bul edil miş tir.

                       Müs lü manın içi ve dı şı, özü ve sö zü bir olur. O, inan cın da, sö zün de, tu tum ve dav ra nış-
                       la rın da da ima sa mi mi dir. Bir Müs lü manın ni ye ti nin düz gün olu şu, ih lâs ve sa mi mi ye ti ni
                       gös te ren en önem li özel lik ler dir.
                       Hz. Pey gam ber (a.s.) : ‘Din, sa mi mi yet tir.’ bu yur muş tur. ‘Ki me kar şı’, di ye so rul du ğun da:
                       ‘Al lah’a, Ki ta bı na, Ra su lü ne, Müslüman la rın ön der le ri ne ve bü tün Müslüman la ra kar şı’,
                       şek lin de ce vap ver miş tir” (Müs lim, İman 95 (Ha dis No:55).

                       Bu nun için dir ki ih lâs; içtenlik, iba det ve dav ra nış la rın Al lah ya nın da ki te mel de ğer len-
                       dir me öl çü sü ola rak be nim sen miş tir.

                       Sa mi mi ye tin kar şı tı olan al dat ma, kan dır ma, iki yüz lü lük gi bi dav ra nış lar ise, İslâm ah lâ-
                       kıy la as la bağ daş ma yan ni te lik ler dir. Öz bir ifa dey le, ih lâs ve sa mi mi yet, Müslüman lı ğın
                       özü nü  oluş tur mak ta dır.  Ni te kim  Peygamber  Efendimiz:  “Ya pı lan  iş ler  ni yet le re  gö re
                       de ğer le nir. Her kes yap tı ğı işin kar şı lı ğı nı ni ye ti ne gö re alır... ” (Bu hâ rî, Bed’ü’l–vahy 1,
                       İman 41; Müs lim, İma ret, 155) bu yur mak su re tiy le amel ler de ni yet ve sa mi mi ye tin öne-
                       mi ne vur gu yap mış tır.








     ibadetim.pdf   33                                                                               28.09.2010   10:51:09
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38