Page 129 - bildinmi.com İbadetim
P. 129

ÜNİTE  6 6 6  HA C VE  KURBAN


                     Umre için belirli bir zaman yoktur. Her zaman yapılabilir. Ancak, Arefe günü sabahından
                     bayramın dördüncü günü akşamına kadar yapılması mekruh görülmüştür.

                     Umrenin yapılışı şöyledir:
                     Um re yap mak is te yen ler, ge rek li ha zır lık la rı yap tık tan ve iki rekat ih ram na ma zı kıl dık tan
                     son ra, “Al lah’ım! Se nin rı zan için um re yap mak is ti yo rum. Bu nu ko lay laş tır ve ka bul ey le”
                     di ye ni yet edip “tel bi ye” ge ti re rek ih ra ma gi rer ler. Bu şe kil de ih ra ma gir dik ten son ra
                     Kâbe’yi usu lü ne gö re ta vaf eder ler. Ni ha yet Sa fa ile Mer ve ara sın da sa’y yap tık tan son ra
                     tı raş olup ih ram dan çı kar lar. Böy le ce um re ta mam lan mış olur.

                     Mi kat  sı nır la rı  dı şın da  ka lan lar  um re  için  ih ra ma,  Mi kat  sı nır la rın da  ve ya  da ha  ön ce
                     gi rer ler. Ha rem böl ge sin de bu lu nan lar, Ha rem böl ge si nin dı şı na çı ka rak ih ra ma gi rer ler.
                     Ha rem böl ge si ile Mi kat sı nır la rı ara sın da (Hıll böl ge sin de) olan lar ise bu lun duk la rı yer-
                     den ih ra ma gi rer ler.

                     Ül ke miz den  gi dip  de  Mek ke’de  bu lun duk la rı  sü re  için de  um re  yap mak  is te yen ler,
                     ge nel lik le Me di ne-Mek ke oto yo lu üze rin de ve Ha rem-i Şe rif’e yak la şık 5 km. uzak lık ta
                     bu lu nan  “Ten’im”e  gi de rek  ih ra ma  gir mek te dir ler.  Bu gün  bu ra da  “Hz.  Ai şe  Mes ci di”
                     bu lun mak ta dır.
                     Um re de Ku dûm ta va fı, Ara fat ve Müz de li fe vak fe le ri, şey tan taş la ma ve ve da ta va fı gi bi
                     gö rev ler (me na sik) yok tur.
        128








                       7         Hac İbadetinin Bireysel ve Toplumsal Açıdan Kazandırdıkları





                     Hac,  İs lâm’ın  ev ren sel li ği ni  or ta ya  ko yan  bir  iba det tir.  Müs lü man la rın  bir lik  ve  be ra-
                     ber li ği nin  en  gü zel  gös ter ge le rin den dir.  Irk,  renk,  cin si yet,  dil,  ül ke  ve  kül tür  ayı rı mı
                     yap ma dan mü min le ri kar deş lik ve eşit lik il ke le ri et ra fın da bir ara ya ge ti rir. Mü min le rin
                     kay naş ma la rı nı, bir bir le ri ni ve de ği şik kül tür le ri ta nı ma la rı nı sağ lar. İs lâ mî bi linç len me ye
                     ve si le olur.

                     Dün ya nın çe şit li böl ge le rin den ge len Müs lü man la rın ay nı amaç için bir ara ya gel me le-
                     ri ni sağ la yan Hac, Müs lü man lar ara sın da or tak bir kar deş lik şu uru nun oluş ma sı na kat kı
                     sağ lar.  Dil le ri,  renk le ri,  ırk la rı,  ül ke le ri,  kül tür le ri,  sos yal  ve  eko no mik  du rum la rı  fark lı
                     olan mil yon lar ca Müs lü man, ay nı inanç, ay nı duy gu lar içe ri sin de, kar deş ol duk la rı nı, bir
                     bü tün ol duk la rı nı biz zat ya şa ya rak id rak eder ler. Bu ha liy le hac, Müs lü man la rın kay naş-
                     ma sı için bu lun maz bir fır sat tır.

                     Di ğer ta raf tan hac, asır lar dır fark lı böl ge ler den ge len âlim le rin bu luş tuk la rı, ta nış tık la rı,
                     tar tış tık la rı bir ilim mec li si ve mer ke zi ol muş tur. Özel lik le geç miş te hac ve si le siy le çe şit li








   ibadetim.pdf   129                                                                              28.09.2010   10:51:20
   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134