Page 87 - bildinmi.com İbadetim
P. 87

ÜNİTE  4 4 4  ORUÇ


                       1. Yut ma dan, di liy le bir şey tat mak
                       2. Tü kü rü ğü ağ zın da bi rik ti rip yut mak

                       3. Ağız da eri me yen, ta dı, ren gi ve ya par ça la rı çık ma yan bir şey çiğ ne mek
                       4. Eşi ni şeh vet le öp mek ve ya sa rı lıp ku cak la mak/ Bu tak dir de cin sel bo şal ma olur sa ve ya
                         eşi nin tü kü rü ğü nü yu tar sa oruç bo zu lur.

                       5. Ra ma zan da ken di si ni za yıf dü şü re cek iş ler yap mak. Bu tür iş ler oruç far zı nı ta mam la-
                         ma sı na ve ya bu iba de ti sağ lık lı bir şe kil de ye ri ne ge tir me si ne en gel ola ca ğı için mek-
                         ruh gö rül müş tür.









                       12         Oruç İbadetinin İnsana Kazandırdıkları






                       Oru cun  bi rey  açı sın dan  en  önem li  ya ra rı,  onu  kö tü lük le re  kar şı  ko ru ma sı dır.  Çün kü
                       İs lâm’ın ön gör dü ğü oruç, ki şi nin bü tün var lı ğıy la ve bü tün ben li ğiy le tu ta ca ğı oruç tur.
          86           Öncelikle oruç, ki şi yi iyi li ğe sevk ede rek ve bü tün kö tü lük ler den uzak laş tı ra rak gü nah-
                       lar dan ko ru ya cak tır.

                       “Ey iman eden ler! Oruç siz den ön ce ki ler üze ri ne ya zıl dı ğı gi bi, si zin üze ri ni ze de ya zıl-
                       dı/ farz kı lın dı. Umu lur ki oruç sa ye sin de kö tü lük ler den ko ru nur su nuz” (Ba ka ra, 2/183)
                       ayet-i ke ri me si oru cun farz kı lı nı şın da ki esas ama cı açık la mak ta dır. Bu amaç, Müs lü ma-
                       nın tak va ya eriş me si dir.
                       Oruç lu, oruç sa ye sin de in sa nı tut sak eden ve in sa nın kal bi ni ka tı laş tı ran bir ta kım kö tü

                       alış kan lık la rın zin ci ri ni kı rar, on la rın ken di ni kö tü lük le re sü rük le me si ne izin ver mez ve
                       böy le ce ira de si ni öz gür ce iyi ye ve gü ze le doğ ru kul lan ma nın mut lu lu ğu nu ya şar. Böy-
                       le ce  oruç,  in sa nı,  var lık  ama cı na  ters  dü şen  dü şün ce  ve  yö ne liş ler den  ko rur,  kal bi ni
                       kö tü lük ler den arın dı rır. Sa de ce dün ye vî zevk le ri he def le yen yak la şım lar, in sa nı in san lık
                       mer te be sin den aşa ğı dü şü ren yak la şım lar dır. Oruç, in sa nı bel li bir sü re bu zevk ler den
                       mah rum bı ra ka rak ona, ken di ni kont rol et me ve dün ya ya sa de ce mad dî haz lar pen ce re-
                       sin den de ğil, bu nun öte sin de ru hî zevk ler açı sın dan da ba ka bil me im kâ nı su nar.

                       Öf ke yi ye ne bil me ve si nir le ri ne hâ kim ol ma alış kan lı ğı ka zan dı rır.
                       Oruç şe he vî ar zu la ra gem vu ra rak, ki şi nin bu alan da da nef si ne hâ kim ola bil me me le ke-
                       si ka zan ma sı na yar dım cı olur. Böy le ce bu yol la iş len me si muh te mel kö tü lük le rin önü ne

                       ge çil me si ne kat kı sağ lar. Ki şi nin if fe ti ni ko ru ma sı na yar dım cı olur.
                       Oruç in sa nı güç lük le re kat lan ma ya ve me şak kat le re kar şı ta ham mü le alış tı rır. İn san da

                       sa bır duy gu su nu ge liş ti rir, onu ol gun laş tı rır.








     ibadetim.pdf   87                                                                               28.09.2010   10:51:15
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92