Page 52 - bildinmi.com İbadetim
P. 52

Namaz İbadetinin Önemi  1 DERS


                 1        Namaz İbadetinin Önemi





              İn sa nın dü zen li bir şe kil de Rab bi ile bağ lan tı sı nı sağ la yan na maz, İs lâm’ın şart la rın dan
              bi ri dir. Er gen lik ça ğı na gi ren, akıl sa hi bi her Müs lü mana, gün de beş va kit na maz kıl mak
              farz dır. Kur’an-ı Ke rim’de ve Ha dîsl ler de na ma za da ir bir çok emir ve öğüt var dır. Bu
              ko nu da ki ayet-i ke ri me ler den bi rin de:



                          “(Ey Mu ham med!) Ki tap tan sa na vah yo lu na nı oku, na ma zı da dos doğ ru kıl.
                          Çün kü  na maz,  in sa nı  ha yâ sız lık tan  ve  kö tü lük ten  alı ko yar.  Al lah’ı  an mak
                          el bet te  (iba det le rin)  en  bü yü ğü dür.  Al lah  yap tık la rı nı zı  bi li yor” (An ke bût,
                          29/45).


              Di ğer bir ayet-i ke ri me nin an la mı ise şöy le dir:


                          “Namazı dosdoğru kılın, zekâtı verin. Kendiniz için her ne iyilik işlemiş olur-
                          sanız, Allah katında onu bulursunuz. Şüphesiz Allah bütün yaptıklarınızı
                          görür” (Bakara, 2/110).

                                                                                                   51
              Na ma zın,  ki şi nin  kal bi ni  ay dın la ta ca ğı,  kal bin de ki  ay dın lı ğı  ar tır mak  is te ye nin,  bu nu
              na maz la sağ la ya bi le ce ği de ha dis ler de vur gu lan mış tır.

              Re sû lul lah (a.s.) şöy le bu yur muş tur:


                        İs lâm  beş  te mel  üze ri ne  ku rul muş tur:  Al lah’tan  baş ka  ilâh  ol ma dı ğı na  ve
                        Mu ham med’in  Al lah’ın  Re su lü  ol du ğu na  şa hit lik  et mek,  na ma zı  dos doğ ru
                        kıl mak, ze kâ tı ver mek, Al lah’ın evi Kâ be’yi hac cet mek ve Ra ma zan oru cu nu
                        tut mak ”( Bu hâ rî, Îmân 1, 2, Tef sî ru sû re(2) 30; Müs lim, Îmân 19–22. Ay rı ca bk.
                        Tir mi zî, Îmân 3; Ne sâî, Îmân 13).


              Al lah’ın son suz güç ve kud re ti, ev re ne koy du ğu ha ri ka ni zam, in sa na lüt fet ti ği sa yı sız
              ni met ler, akıl sa hi bi in san la rı O’na kar şı de rin bir öv gü, say gı, sev gi ve şük re yö nel tir.
              Na maz bu say gı ve sev gi nin sü rek li ve dü zen li bir şe kil de ifa de si dir. İn sa nın bu na ih ti ya cı
              var dır. Çün kü in san di ğer can lı lar dan fark lı ola rak akıl, duy gu, dü şün ce ve ruh sa hi bi dir.
              Be de ni nin ih ti yaç la rı ol du ğu gi bi ru hu nun da ih ti yaç la rı var dır. Na maz, Al lah’a ina nan
              in sa nın ru hu nun gün lük gı da sı dır. Na maz dan uzak kal mak, ru hu aç lı ğa mah kûm et mek
              de mek tir.  Her  an  Yü ce  Al lah’ın  sa yı sız  ni met  ve  ih san la rı na  ka vuş tu ğu nun  bi lin ciy le
              ya şa yan ve her an O’nun rah me ti ni üze rin de his se den bir kul, o lü tuf, ih san ve rah me tin
              kay na ğı ile ba ğı nı can lı tut mak is ter. Na maz, kul ile Rab bi ara sın da ki ba ğın güç len me si-
              ne bü yük kat kı sağ lar.











     ibadetim.pdf   52                                                                               28.09.2010   10:51:11
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57